Lietojot lb.lv vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai saskaņā ar mūsu Sīkdatņu politiku.

2013

04.03.2013 visas ziņas

„Latvijas balzams” apgrozījums pērn sasniedzis 70 miljonus latu

Baltijas lielākā alkoholisko dzērienu ražotāja AS “Latvijas balzams” (LB) neauditētā peļņa pērn pieaugusi par 12%, sasniedzot 4.07 miljonu latus. Uzņēmums veiksmīgo darbību pamato ar jaunu produktu ražošanas uzsākšanu un labiem pārdošanas rezultātiem kā vietējā, tā eksporta tirgos. Uzņēmuma apkopotie finanšu dati liecina, ka 2012. gadā arī LB kopējais apgrozījums saglabāja augošu tendenci, sasniedzot 70 miljonus latu.

2012. gadā LB neauditētais apgrozījums vietējā tirgū palielinājās par 6.4% un sasniedza 39,78 miljonus latu. Valsts ieņēmumu dienesta publiskotie dzērienu patēriņa dati par 2012. gadu Latvijā liecina, ka septiņi no populārāko dzērienu TOP10 bijuši “Lat-vijas balzams”  ražotie produkti: “Rīgas Šampanietis”, alkoholiskais kokteilis “Dins”, brendijs “Bonaparte”, degvīns “3 graudu”, alkoholiskais kokteilis “Black Balsam”, sidrs “Lucky dog” , vīns „Agdam”.

2012.gadā AS „Latvijas balzams” turpināja īstenot izstrādāto eksporta stratēģiju galvenajos tirgos, saglabājot līdzīgus pārdošanas apjomus nozīmīgākajiem klientiem ārvalstīs. Ievērojamākais pārdošanas apjoma pieaugums pērn sasniegts tādos nozīmīgos tirgos kā Krievija, Ukraina un tirdzniecības vietās starptautiskajās lidostās. Arī eks-ports pēc “S.P.I Group” pasūtījuma pērn pieauga par 2,8%. Eksporta apjomu faktisko samazināšanos par 13% ietekmējusi ar klientu pasūtījumu plūsmas specifiku atsevišķās valstīs, kā Lietuva, Igaunijā un Polijā.

„Pagājušajā gadā esam kāpinājuši mūsu produkcijas noietu Krievijā – eksports uz šo valsti pērn pieauga gandrīz par trešdaļu, pateicoties „Rīgas Melna balzama” produktu  veiksmīgai realizācijai. Jāatzīmē, ka šis leģendārais zīmols pērn piedzīvoja pārdošanas apjomu kāpumu par 19%, kā arī gada otrajā pusē tika uzsākts “Rīgas Melnā balzama ar upeņu garšu” eksports uz ASV,” norāda LB valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš – Āboliņš, komentējot uzņēmuma aktivitātes 2012. gadā.

Pērn uzņēmums bijis viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem, nodokļos iemaksājot valsts budžetā 36,4 miljonus latu, tajā  skaitā 25,5 miljonus latu kā akcīzes nodokli.

“2012. gadā uzņēmumā tika radīti astoņpadsmit jauni produkti, kas jau veiksmīgi konkurē ar pašmāju un importa dzērieniem, piemēram, mūsu jaunums dzirkstošo vīnu segmentā - “Rīgas Dīva”. Gada inovatīvākais produkts bijis “Riga Black vodka”, kura pirmās partijas jau ir aizceļojušas arī uz eksporta tirgiem. Šogad mēs turpināsim strādāt pie jaunu produktu attīstības, ar optimismu raugāmies arī uz iespējām apgūt  mērķa eksporta tirgus. Paralēli īstenosim virkni aktivitāšu, lai optimizētu loģistikas un ražošanas procesus”, par šī gada plāniem saka G. Āboltiņš-Āboliņš.

Vērtējot uzņēmējdarbības vidi Latvijā, uzņēmuma vadība norāda uz nepieciešamību turpināt aktīvu darbu pie nelegālā alkohola aprites un alkoholisma mazināšanas.

“Janvāra beigās alkohola nozares uzņēmumi, tostarp arī “Latvijas balzams”, kopā  Latvijas Ārstu biedrību parakstīja Memorandu par savstarpēju sadarbību alkoholisko dzērienu aprites regulēšanas un alkoholisma ierobežošanas jautājumos. Ar šo mēs vēlamies paradīt, ka spējam uzklausīt viedokļu dažādību un vienoties par progresīvāko ceļu kā risināt alkohola aprites jautājumus, tajā skaitā cīnīties pret nekomerciāla un nezināmas izcelsmes alkohola brīvo pieejamību, un būt atbildīgiem uzņēmējiem jautājumos, kas skar alkoholisma mazināšanu un izglītošanu par atkarības jautājumiem”, uzsver LB vadītājs.

2010-2017 © AS Latvijas balzams